אוסטאופורוזיס
חדשות

אוסטאופורוזיס

מה זה אוסטאופורוזיס? אוסטאופורוזיס היא מחלה הגורמת להחלשת עצמות, ואפילו רעד קל או מאמץ מתון (כגון שיעול או כיפוף) עלולים להוביל לשברים.
האתרים הנפוצים ביותר לשברים כתוצאה מאוסטאופורוזיס הם הירך, פרק כף היד ועמוד השדרה. לאוסטאופורוזיס יש לרוב תסמינים מוקדמים הנחשבים לסימני אזהרה. יש לשמור על ערנות ולהכיר בכך שלגבי אוסטאופורוזיס, סימנים אלו הם חלק מהתקדמותה ההדרגתית. אחרי הכל, זכרו שהשם הלא רשמי לאוסטאופורוזיס הוא המחלה השקטה.

מהם התסמינים העיקריים של אוסטיאופורוזיס?

מכיוון שהעצם היא רקמה דינמית, תמיד מתרחשים בתוכה תהליכי פירוק ובנייה. אוסטאופורוזיס מתרחשת כאשר קצב פירוק העצם עולה על קצב היווצרות העצם. אין הרבה תסמינים של אוסטאופורוזיס, אבל כדאי גם להיות מודעים לסימנים מוקדמים כמו אוסטאופניה (נקודת האמצע בין מצב בריא של עצמות למצב של אוסטאופורוזיס) ולבדוק אם אתה בקבוצת סיכון גבוה אוסטאופורוזיס. אוסטאופורוזיס:

מין: אוסטאופורוזיס מתרחשת אצל 1 מכל 3 נשים לאחר גיל המעבר.

אז מהם התסמינים של אוסטיאופורוזיס?

בשלבים הראשונים של אובדן עצם, לאוסטאופורוזיס אין תסמינים כלל. בינתיים, לרוב אוסטאופורוזיס יש את התסמינים הבאים:

  • ירידה הדרגתית בגובה וביציבה כפופה: מתרחשת בעיקר כאשר חוליות רבות נפגעות.
  • עצם עם סיכוי גבוה יותר להישבר: במקרה של שבר למחצה, בהנחה שהמטופל איבד גובה, הנשימה עלולה להיות קשה (מכיוון שיש פחות מקום מתחת לצלעות).
  • כאבי גב הנגרמים על ידי חוליה שבורה או דחוסה.
  • כאבי גב פתאומיים: עשויים להיות סימן לשבר דחיסה בעמוד השדרה.
  • שברים בעמוד השדרה, פרק כף היד או הירך.

תסמינים של אוסטאופורוזיס מופיעים בעיקר לאחר הופעת השבר הראשון, וגם אז, במקרים רבים, החולים אינם יודעים שיש להם שבר (בעיקר שבר בעמוד השדרה). כפי שאמרנו, סימני אוסטאופורוזיס הם תמרור אזהרה, ובמקרה זה שבר המתרחש בעת הפעלת כוח מינימלי עשוי להעיד על הימצאות המחלה.

אז מהם הפתרונות לתסמיני אוסטיאופורוזיס?

בניגוד למחלות עצם רבות אחרות, ניתן למנוע או לפחות להאט אוסטאופורוזיס, כולל טיפול טבעי באוסטאופורוזיס על ידי:

  • פעילות גופנית המעמיסה על העצמות: הרמת משקולות היא דוגמה טובה להפעלת עומס מכני הממריץ את העצמות, ובכך מאט את אובדן העצם.
  • תזונה מאוזנת ועשירה בסידן: מוצרי חלב, ירקות עלים ירוקים וכו' נחשבים לעשירים בסידן. יש גם "פצצות סידן", שהן מזונות עשירים מאוד בסידן. מעוניינים לשמוע עוד? רשימה של 39 מזונות עשירים בסידן
  • הימנע מהרגלים מזיקים כמו עישון ושתיית אלכוהול

במקרים רבים, תוספי סידן אף מומלצים מכיוון שלא כל הסידן במזון נספג בגופנו. פתרון מתאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן